서브메뉴 바로가기 본문 바로가기 하단메뉴 바로가기

Learn & Speak

하루에 하나씩 Slow and Steady~!
느리지만 빠뜨리지 않고 매일 매일 내 것으로 만들어 보세요.

내강의실 1대1 대화 상세내용을 나타낸 표입니다.
A Bad Workman Blames His Tools.

A Bad Workman Blames His Tools.

Teacher: Class, please draw a picture of yourselves now.
Class: Yes, teacher!
Lisa: My picture is terrible.
Teacher: No, it's good. Keep going, Lisa!
Lisa: No, this pencil is bad. It's making me draw badly.
Teacher: Well, Lisa, I have to tell you one thing. A bad workman always blames his tools. It doesn't matter what you use but how you use it. Just do your best and you will get good results!
Lisa: You're right! I feel much better now.
Teacher: Great. I'm sure you will draw better now.
Lisa: Thanks, Miss Brown. I think I'm drawing better already.
Teacher: Yes. That's a wonderful picture! You did a great job, Lisa!


 


서투른 목수 연장 탓한다.

선생님: 여러분, 지금 각자 본인의 초상화를 그리세요.
학생들: 네, 선생님!
리사: 제 그림은 너무 형편 없어요.
선생님: 아냐, 잘 그렸는걸. 계속 해라, 리사!
리사: 아니에요, 이 연필이 안 좋아요. 연필 때문에 그림을 못 그리겠어요.
선생님: 음, 리사, 너에게 한가지 말해주어야겠구나. 서투른 목수가 늘 연장만 탓하는 거란다. 네가 무얼 사용하는 지가 중요한 게 아니라 어떻게 사용하는가가 중요한 거야. 최선을 다하면 좋은 결과를 얻을 수 있을 거야!
리사: 선생님 말씀이 맞아요! 이제 기분이 훨씬 좋아졌어요.
선생님: 좋아. 선생님은 네가 아주 그림을 잘 그릴 수 있다고 확신해.
리사: 감사합니다, 브라운 선생님. 이제 그림을 좀 더 잘 그리게 된 것 같아요.
선생님: 그렇구나. 멋진 그림이구나! 잘 했다, 리사!


 


 


<Teentimes 제공>